Het nieuwe bedrijfsprofiel van Instagram is handig en functioneel

0
1158
instagram

Instagram is een zeer populair social media platform. In tegenstelling tot Facebook en Twitter duurde het echter een lange tijd voordat deze website ook commerciële activiteiten begon te ondernemen. Inmiddels heeft ook Instagram de voordelen ontdekt van een samenwerking met bedrijven. Zodoende introduceerde het kort geleden voor het eerst bedrijfsprofielen. Bedrijven en ondernemingen maken bijvoorbeeld graag gebruik van de zeer populaire foto app.

Bedrijfsprofiel met handige functies

De nieuwe profielen op Instagram hebben een bedrijf veel te bieden. Het bevat namelijk diverse handige functies, waar elke onderneming mee uit de voeten kan. Zo is het bijvoorbeeld een fluitje van een cent om in het profiel een contactknop aan te maken. Hierin vermeld je bijvoorbeeld je adres, telefoonnummer en e-mailadres. Daardoor wordt de drempel voor potentiële klanten om contact op te nemen verlaagd. Het profiel op Instagram brengt veel bedrijven hopelijk net zoveel succes als Twitter en Facebook.

Lees ook: 5 trends voor organisaties 

Statistieken in het bedrijfsprofiel

Erg interessant zijn de statistieken die bij de Instagram bedrijfsprofielen worden weergeven. Dit geeft bedrijven de mogelijkheid om hun populariteit te meten. Zo kunnen ze zien hoe vaak een bericht is bekeken. Ook is precies aan te duiden waar de volgers vandaan komen. Bovendien kun je het plaatsen van berichten bepalen met behulp van de statistieken. In de gegevens vind je bijvoorbeeld informatie over de tijden waarop volgers het meest actief zijn. Je zou op deze tijdstippen vervolgens een bericht kunnen plaatsen. Zodoende heeft het bericht het meeste bereik.

Advertenties aanmaken

Naast het analyseren van statistieken is het voor bedrijven ook gunstig om advertenties te maken. In het bedrijfsprofiel van Instagram kun je deze advertentie zelfs toevoegen aan een app. Na het invullen van de betaalgegevens creëer je als onderneming een advertentie op basis van je doelgroep. Wil je toch liever geen bedrijfsprofiel? Geen probleem. Met een klik op de knop heb je weer een persoonlijk profiel.