Een bedrijfswebsite maken met CMS: Hoe doe je dat?

0
983

Technische ontwikkelingen gaan razendsnel. Ook in de internetwereld is er de afgelopen jaren veel veranderd. Zo hebben bedrijven hun marketingstrategieën aan moeten passen dankzij de komst van social media als Facebook en Twitter. Daarnaast is zoekmachine optimalisatie onmisbaar om een bedrijf succesvol te maken. Zoekmachine optimalisatie is een belangrijk onderdeel van een bedrijfswebsite. Maar hoe maak je nu een succesvolle bedrijfswebsite met CMS?

HTML en CMS

Het is mogelijk om een website op verschillende manieren te bouwen. Een daarvan is HTML, oftewel ‘Hyper Text Markup Language’. Daarbij heeft u een HTML-editor nodig, die op de computer te installeren is. Vervolgens typt u in een tekstverwerkingsprogramma als Word en Kladblok de websiteteksten. Deze laadt u daarna op naar een speciale server. In principe kunt u binnen een uur een website op deze manier maken. Het nadeel van HTML is echter dat een zoekmachine als Google jouw website minder snel indexeert. Dit houdt in dat de site minder hoog in de zoekmachine komt te staan. Wat betreft zoekmachine optimalisatie geeft Google de voorkeur aan een bedrijfswebsite met CMS. Wanneer je veel bezoekers wil is dit dus een betere optie.

De voordelen van TYPO3

Een CMS is nog eenvoudiger te gebruiken dan HTML. Zo kunt u bij een CMS gemakkelijk gedeeltes van de website aanpassen, terwijl dit bij het statische HTML een stuk lastiger is. Een betrouwbaar CMS systeem is TYPO3. Natuurlijk behoren onder andere systemen ook tot de mogelijkheden. Het voordeel van TYPO3 is dat je eenvoudig teksten voor jouw bedrijfswebsite kunt maken. Ook is het mogelijk om afbeeldingen en video’s toe te voegen. Deze kunt u eventueel aanpassen of bijsnijden. Op die manier kun je met deze CMS tientallen pagina’s publiceren.

Bedrijfswebsite met een CMS

Een CMS biedt vele voordelen voor jouw bedrijfswebsite. Door het eenvoudige besturingssysteem kun je gemakkelijk teksten, foto’s en video’s publiceren. Zo blijft jouw bedrijfswebsite actueel. Daarmee maakt jouw bedrijf ook online een professionele indruk. Daarbij speelt onder andere SEO een cruciale rol. Ook het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie is niet heel lastig, zolang je bepaalde regels toepast. Zo dien je bij het schrijven van de teksten op de bedrijfswebsite bepaalde zoekwoorden te gebruiken. Eventueel zou je bij het CMS systeem een onderdeel kunnen toevoegen dat controleert of de zoekmachine optimalisatie in orde is. Is de zoekmachine optimalisatie in orde? Dan is het tijd voor de volgende stap: schrijf goede en inhoudelijke artikelen of huur een tekstschrijver in. We wensen je veel succes met je bedrijfswebsite!