Waarom moet je een professionele tekstschrijver inhuren?

0
97

Misschien zit je op dit moment voor de computer en staat er een leeg Word document op je te wachten. Er moet namelijk een belangrijke tekst geschreven worden voor je werk, studie of iets anders. Helaas laat je creatieve brein het op dit moment even afweten. Help! Wat nu? Ik heb goed nieuws voor je: er is een oplossing voor handen. Je kunt namelijk altijd een tekstbureau inhuren. Hulp bij het schrijven is niet het enige voordeel van een professionele tekstschrijver. Welke redenen zijn er nog meer om een professionele tekstschrijver in te huren?

Een zo hoog mogelijke plek in de zoekmachine

Het schrijven van teksten wordt helaas wel eens onderschat. In principe kan iedereen schrijven, maar het bedenken van een heldere en pakkende tekst is vrij lastig. Bovendien zijn er talloze andere zaken waar tekstschrijvers rekening mee moeten houden. Zo willen veel websites een hoog zo hoog mogelijke plekje in de populaire zoekmachine Google. Daardoor stijgen de bezoekersaantallen en hopelijk ook de omzet. Dit kun je bereiken door SEO-vriendelijk te schrijven.

Wat is SEO?

‘SEO’ staat voor ‘Search Engine Optimization’ en wordt in het Nederlands ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. Het houdt in dat je er op diverse manieren voor zorgt dat het bedrijf hoger scoort in de zoekmachines. Schrijven speelt daarbij een belangrijke rol. Zo moet je in een tekst relevante trefwoorden een paar keer terug laten komen. In het geval van deze tekst is dat bijvoorbeeld ‘tekstschrijver’. Gebruik bij het SEO-schrijven het volgende handige stappenplan:

  1. Bepaal je doelgroep voordat je gaat schrijven. Voor wie is het bedoeld?
  2. Bedenk het doel van jouw pagina. Is het een lang artikel of moet het mensen aansporen tot actie, bijvoorbeeld om iets te kopen?
  3. Bepaal de zoekwoorden in de tekst. Op welke trefwoorden moet Google jouw website vinden? Verwerk zoekwoorden altijd strategisch in je tekst. Het moet niet teveel opvallen. Ook is het niet de bedoeling dat je artikel onleesbaar wordt omdat je constant hetzelfde zoekwoord gebruikt. Verwerk af en toe synoniemen van het belangrijkste zoekwoord in je tekst.
  4. Schrijf een ijzersterke tekst over een interessant onderwerp. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde bezoeker eerst een artikel ‘scant’ en daarna beslist of hij of zij verder wil lezen. Bovendien klikken de meeste mensen een artikel vrij snel weg. Hopelijk ben je bij dit stukje blijven hangen!
  5. Denk aan de opmaak van de content. Gebruik bijvoorbeeld relevante afbeeldingen en video’s om het artikel te ondersteunen.
  6. Promoot je artikel op social media zoals Facebook, Instagram en Twitter. Daarmee vergroot je het bereik van de content.

Een tekstschrijver maakt goede content

Goede content is essentieel wanneer je online succes wilt boeken met je bedrijf. Onder content worden onder andere artikelen, blogs en interviews verstaan. Deze moeten een interessant onderwerp hebben en helder geschreven zijn. Ook moet een tekst relevant zijn voor de bezoekers van je website. Dit betekent dat het onderwerp van het artikel betrekking moet hebben op het onderwerp van je website. Daar komt de tekstschrijver om de hoek kijken, want hij of zij weet precies hoe dit moet.