Hoe blijf je in topconditie?

0
177

Veel mensen dromen er van om in topconditie te zijn, maar denken dat dit moeilijk te realiseren is. Toch is het zeker mogelijk. De enige echte manier om het te bereiken is door de juiste dingen te leren en fitness echt te begrijpen. Met de tips in dit artikel helpen we je graag een handje

Tip 1: Krijg hulp van een personal trainer

Ben je nieuw in de fitnesswereld? Dan kunnen een paar sessies met een personal trainer je op weg helpen. Hij of zij helpt jou om de doelen te identificeren die je voor jezelf moet stellen. Ook helpt een personal trainer jou bij het ontwikkelen van een trainingsplan. Je krijgt een uitgebreide introductie bij je eerste sportschoolbezoek en maakt een goede start met het programma dat bij je past.

Tip 2: Stel doelen op

De doelen die je voor jouw fitnessprogramma stelt, kunnen een zeer effectief motiverend hulpmiddel zijn. Dit helpt je om je te concentreren op het overwinnen van moeilijke dingen in plaats van ze te benadrukken. Het hebben van doelen geeft je een richting om naartoe te werken.

Tip 3: Koop nieuwe fitnesskleding

Nieuwe kleding kopen voor je training kan je het vertrouwen geven dat je nodig hebt om gemotiveerd te blijven. Zelfs een kleine verandering in je fitnessgarderobe kan een nieuwe outfit betekenen om mee te pronken, wat een reden kan zijn om naar buiten te gaan en naar de sportschool te gaan.

Tip 4: Doe aan gewichtheffen

Gewichtheffen is een populaire manier om fitnessdoelen te bereiken. Je kunt daadwerkelijk spieren opbouwen met je eigen lichaamsgewicht en weerstand. Doe alleen push-ups, hand-stand push-ups, bridges, squats, leg raises en pull-ups.

Tip 5: Versterk je bilspieren

Wanneer je met gewichten tilt, span dan jouw bilspieren aan bij elke herhaling. Dit versterkt je bilspieren en zorgt ervoor dat je in goede conditie blijft. Dit zal de belasting van de wervelkolom helpen verminderen.

Tip 6: Betaal maanden vooruit

Als je lid wordt van een sportschool of healthclub, betaal dan maanden vooruit. Dit zorgt er voor dat je terug blijft komen aangezien je al hebt betaald. Dit is een geweldige manier om jezelf ertoe te brengen vaker te sporten.

Tip 7: Doe verschillende oefeningen

Verander de manier waarop je traint door verschillende oefeningen te doen. In plaats van steeds weer aan dezelfde training te wennen, kun je je lichaam helpen het meeste uit je training te halen.

Tip 8: Zorg voor een juiste houding

Een juiste houding tijdens het lopen is erg belangrijk bij het sporten om blessures te verminderen. Trek je schouders naar achteren en loop rechtop. En wanneer je met jouw onderarm zwaait moet je het loodrecht op jouw bovenarm houden. Als je linkervoet naar voren is, moet je linkerarm naar achteren zijn en vice versa. Je hielen moeten eerst de grond raken. Gebruik vervolgens het momentum van de hiel om de rest van de voet naar voren te bewegen.

Tip 9: Beheers je ademhaling

Het beheersen van jouw ademhaling kan de effectiviteit van uw oefening verbeteren. Probeer krachtig uit te ademen op het hoogtepunt van je oefeningen. Door de spieren van je middenrif samen te trekken, worden je buikspieren ook gedwongen harder te werken.

Conclusie: hoe word je topfit?

Met de bovenstaande tips kom je dichterbij het bereiken van jouw fitnessdoelen. Er is veel te leren over gezondheid en fitness, maar deze informatie is nutteloos als je ze niet in de praktijk brengt. Als je alles probeert wat je hebt geleerd, volgt vanzelf succes en word je binnen no-time topfit. We wensen je veel succes met fitness!