Met deze oefeningen hou je jouw lichaam in balans

0
383

Houdingscorrectie-oefeningen helpen je ook bij het corrigeren van je houding. Dit is een belangrijke stap die je moet nemen als je je houding wilt corrigeren. Een onbalans in de lichaamshouding is iets dat veel mensen hebben. Sommige mensen hebben echter meer instructie en begeleiding nodig dan anderen. Het hangt af van het lichaam van de persoon en de omstandigheden waarin hij geboren is.

Voorkom houdingsproblemen

Wat jouw aandachtspunten betreft, is het zeer belangrijk dat je jouw lichaamshouding corrigeert. Als je jouw houding niet corrigeert, kunt u ernstige houdingsproblemen ontwikkelen. Ze kunnen echter ook resulteren in verschillende gradaties van pijn. Het hangt af van de mate van de houdingsproblemen. Wat het soort oefeningen betreft, zijn er verschillende soorten.

Oefeningen

Bepaalde oefeningen zijn effectiever dan andere soorten oefeningen. Als u niet de juiste houdingscorrectie-oefeningen doet, kunt je houdingsproblemen ontwikkelen. Als u jouw houding niet corrigeert, kunt u spieronevenwichtigheden, spierzwakte, pijn, ongemak en letsel ontwikkelen.

Welke oefeningen zorgen voor een betere houding?

Er zijn verschillende houdingscorrectie-oefeningen die je kunt doen. We hebben ze even voor je op een rijtje gezet:

Oefening 1:

Ga op je rug liggen met de benen recht en de armen op de grond. Til jezelf langzaam op met jouw hoofd en schouders en beweeg jouw bovenlichaam naar de grond. Houd jouw nek in een neutrale positie terwijl u beweegt. Het is belangrijk om jouw kin op gelijke hoogte met jouw borst te houden, en uit te ademen terwijl u uzelf optilt. Probeer tegelijkertijd meer lucht uit jouw longen op te nemen.

Oefening 2:

Ga op je rug liggen, til jouw hoofd en schouders op en beweeg jouw bovenlichaam naar de grond, waarbij u jouw nek in een neutrale positie houdt terwijl je zich optilt. Beweeg jouw bovenlichaam langzaam, maar zeker naar de grond. Haal meer lucht uit jouw longen.

Oefening 3:

Ga op jouw rug liggen, til jouw hoofd en schouders op en beweeg jouw bovenlichaam naar de grond, terwijl u jouw nek in een neutrale positie houdt terwijl u optilt. Beweeg jouw bovenlichaam langzaam, maar zeker naar de grond. Probeer tegelijkertijd meer lucht uit jouw longen op te nemen.

Houdingscorrectie oefeningen

Er zijn ook verschillende soorten houdingscorrectie-oefeningen.

  • Ga staan met jouw hoofd en schouders ontspannen en naar voren gericht. Buig jouw knieën lichtjes en til jouw bovenlichaam langzaam op naar het plafond. Beweeg jouw bovenlichaam langzaam naar de grond en laat jouw lichaam langzaam zakken. Strek vervolgens jouw benen en beweeg jouw bovenlichaam naar de grond.
  • Ga op jouw rug liggen en til jouw hoofd en schouders langzaam op, zodat jouw nek op de grond ligt. Beweeg jouw bovenlichaam langzaam naar het plafond en laat jouw lichaam langzaam zakken. Strek dan jouw benen en beweeg jouw bovenlichaam naar de grond. regelmatig, en je hebt geen nekpijn meer. Heel fijn!