Neuromarketing is huge big business onder Spinoza’s vlag

0
38

Het Spinoza Centrum voor Neuro Imaging, dat in september 2010 officieel werd gelanceerd en daartoe eerder van Amsterdam een achtergestelde lening van 1 miljoen had gekregen, ontving dat jaar van het Europees Fonds voor de Regionale Ontwikkeling ca. €8 miljoen subsidie. Daarmee kunnen geavanceerde fMRI-scanners aangeschaft worden. Momenteel wordt gewerkt aan een gebouw dat eromheen wordt geplaatst, waarna het grotere werk zal losbarsten.

En waarmee houdt men zich vooral bezig? Met neuromarketing! Victor Lamme, de directeur van het Spinoza Centrum voor Neuro Imaging, is partner-mede-eigenaar van Neurensics dat zich met neuro-onderzoek op de wereld van de marketing stort. De commerciële zijde van Neurensics  staat onder leiding van ‘merkstrateeg’ Martin de Munnik. De Munnik is de geestelijk vader van een eerder dit jaar opgericht – in Venlo gevestigd –  
  
internationale Neuromarketing Science and Business Association (NMSBA), waarvan hij een van de directeuren is. [“Some of the leading lights of neuromarketing have formed a new international association aiming to provide support to neuromarketers around the world” – hier].