Hoe schoon zijn schone beloften ?

0
359

Wat heerlijk toch, die schone beloften !

De importeur van het automerk Politiko start een enorme verkoop-campagne.
Iedere klant mag uit een uitgebreid programma de door hem, haar gewenste kleur kiezen.

Mijnheer van den Domme meldt zich bij een van de dealers. Hij is zeer enthousiast en de verkoper vraagt netjes, aan welke kleur hij de voorkeur geeft.
De klant zegt, dat zijn lievelingskleur licht rood moet zijn. En…. met reden, want de ANWB heeft ooit vastgelegd, dat deze kleur het meest opviel, dus het veiligst is.

Als de klant bericht krijgt, dat de auto is aangekomen wordt hem echter in de garage verteld, dat hij kan kiezen uit twee kleuren. Licht geel en donker geel.
Ja, maar….. ik zou toch een rode kunnen krijgen ?
Ach, mijnheer, wat maakt dat uit ? Geel was destijds bij de ANWB de tweede veiligste kleur. En u kunt toch kiezen.

Met een gevoel van beduveld te zijn, verlaat deze klant de showroom van de dealer, om zich bij een ander merk op de juiste manier te laten bedienen.

Een week later leest hij in de krant, dat de importeur de campagne heeft katen vallen, want het had niet veel nieuwe klanten opgeleverd.


Wat een geluk, dat er nog veel meer goede automerken zijn, Stel je voor dat Politiko het enige merk geweest zou zijn.